Kaj vse razvijajo mladi Slovenci, ki so se prebili v Forbesov izbor 30 pod 30

Od veganskih rebrc in stisnjenih sokov do pametnih paketomatov in aplikacij - mladi v podjetništvu imajo raznolike rešitve.
Mladi podjetnica in podjetniki, ki so se uvrstili v prvi slovenski izbor Forbes 30 pod 30, se ukvarjajo z različnimi projekti, od vodenja start upa, vrednega več kot 100 milijonov evrov, do razvoja družinskega gostinskega posla.
Med projekti Forbesovih izbrancev so pametni paketomati, rastlinski nadomestki za meso, sveže stisnjeni sokovi in zdravi obroki, ergonomski podstavek za zapestje, aplikacija za naročanje, veriga restavracij in digitalne kadrovske rešitve.
Na krstni slovenski izbor so se uvrstili mladi iz štirih področij: podjetništva, znanosti in tehnologije, umetnosti in popkulture ter športa. V nadaljevanju predstavljamo izbranko in izbrance v kategoriji podjetništvo.
Miha Jagodic, soustanovitelj podjetja Bloq.it, 29 let

Miha Jagodic je soustanovitelj in glavni izvršni direktor podjetja Bloq.it; soustanovitelja sta še João Lopes in Ricardo Carvalho. Od ustanovitve pred šestimi leti je Bloq.it s sedežem v Lizboni postalo najhitreje rastoče podjetje v industriji pametnih paketnikov. Na svoji poti je Jagodic sklenil strateška partnerstva z velikani logistike, kot so DHL, GLS in DPD, kar je omogočilo hitro širitev po vsej Evropi. Lani so beležili 37 milijonov evrov prihodkov od prodaje in tri milijone evrov dobička. Letos bodo prihodke po napovedih več kot podvojili.
Hkrati je podjetju uspelo pridobiti več kot 35 milijonov evrov svežega kapitala. V zadnji investicijski rundi maja letos so zbrali 28 milijonov evrov od skladov tveganega kapitala, kar je podjetje ovrednotilo na 172 milijonov evrov.
Bloq.it bo do konca leta zaposlovalo že 400 ljudi. Pisarne imajo poleg v Lizboni tudi v Parizu, Portu in Milanu, s paketomati so navzoči v skoraj vseh evropskih državah. Iz najstniške ideje je nastal produkt, ki ga vsako leto uporablja več kot 50 milijonov ljudi.
Nedavno so sklenili velik posel s poljskim logističnim podjetjem InPost. Bloq.it bo strateškemu partnerju dostavil okrog 20 tisoč paketomatov po Evropi, InPost pa pridobiva manjšinski delež v portugalskem start upu.
Luka Sinček in Maj Hrovat, soustanovitelja Juicy Marbles, 28 let

Luka Sinček in Maj Hrovat sta skupaj s Tilnom Travnikom in Vladimirjem Mićkovićem (nad 30) soustanovitelja blagovne znamke Juicy Marbles, pod katero razvijata rastlinske nadomestke za meso. Najprej so na trg dali filet mignon, nato še rebrca, ki so po teksturi, videzu in okusu zelo podobna pravemu mesu. Zdaj so razvili še rastlinski nadomestek lososa in fileja bele ribe. Z inovativno tehnologijo, ki sta jo začela razvijati še kot študenta ljubljanske biotehniške fakultete, sta si tudi pridobila mesto v prestižnem ameriškem pospeševalniku Y Combinator.
Izdelke, ki jih izdelujejo v Domžalah, največ prodajo v Združenem kraljestvu in ZDA, navzoči so tudi na nekaterih drugih evropskih trgih, kot so avstrijski, skandinavski in slovenski.
V skupini so tri podjetja – poleg slovenskega Bevo še ameriško in britansko Formidable Foods. Lani so skupaj ustvarila okoli šest milijonov evrov prihodkov. Daleč največ podjetje v Sloveniji, okoli 4,8 milijona evrov. Bevo, ustanovljen leta 2019, je v stoodstotni lasti podjetja ameriškega Formidable Foods, v katerem imata Sinček in Hrovat skupaj skoraj polovični delež. Luka Sinček je poleg Travnika tudi direktor.
Trenutno zaposlujejo okoli 50 ljudi, doslej so zbrali približno sedem milijonov evrov tveganega kapitala.
Jan Forsthuber in Amadej Tauses, soustanovitelja Deltahuba, 28 let in 29 let

Jan Forsthuber in Amadej Tauses sta leta 2019 ustanovila podjetje Deltahub, ki izdeluje ergonomski podstavek za zapestje carpio. Ideja zanj se je porodila leta 2018, ko je Tauses zaradi bolečin v zapestju iskal rešitev zase. Ker je ni našel, so začeli razvijati lasten produkt in novembra 2019 tudi ustanovili podjetje Deltahub. Jan je direktor, Amadej pa skrbi za razvoj in inovacije.
Carpio so konec leta 2019 najprej ponujali podjetjem kot rešitev za izboljšanje zdravja in udobja zaposlenih, januarja 2020 pa so zagnali spletno prodajo za potrošnike. Preboj se je zgodil marca 2020, ko je eden od priljubljenih ameriških youtuberjev, ki mu je bil izdelek všeč, spontano objavil video o njem. Sprva so carpio izdelovali v Sloveniji, zdaj na Kitajskem.
Podjetje, ki redno zaposluje tri ljudi in ima še okoli ducat zunanjih sodelavcev, je lani ustvarilo okoli 2,2 milijona evrov prihodkov in 117 tisoč evrov dobička. V prvi polovici letošnjega leta so zabeležili približno 1,5 milijona evrov prihodkov. Največ izdelkov prodajo na ameriškem trgu.
Marcel Dover, Nejc Ekart in Marko Zemljarič, soustanovitelji Lime Bookinga, 27 let

Marcel Dover, Nejc Ekart in Marko Zemljarič so pred štirimi leti na Ptuju ustanovili podjetje Adanta, ki razvija spletno aplikacijo Lime Booking. Ta poenostavi naročanje na termine, avtomatizira pošiljanje opomnikov, omogoča spletna plačila in izdajo računov ter ponuja poglobljeno analitiko. Aplikacija je zasnovana modularno, kar jim omogoča, da lahko servisirajo podjetja v različnih panogah, od frizerskih in kozmetičnih salonov do veterinarjev, avtoservisov in klinik.
Trenutno delujejo v Sloveniji, na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini in Srbiji, kjer so junija odprli tudi nove pisarne. Njihovo aplikacijo uporablja približno tisoč podjetij v širši regiji. Mesečno Lime Booking uporablja okoli 100.000 strank njihovih uporabnikov v celotni regiji, v podjetju obdelajo 250 tisoč terminov na mesec.
Podjetja za uporabo aplikacije plačujejo mesečno naročnino, ki je odvisna od izbranega paketa, števila zaposlenih, lokacij in poslanih obvestil.
Ekipa okoli 20 ljudi je lani ustvarila 345 tisoč evrov prihodkov in dobrih devet tisoč evrov dobička, letos računajo na rast. Avgusta so presegli mejnik pol milijona evrov letnih ponavljajočih se prihodkov (Annual Recurring Revenue, ARR). Soustanovitelji imajo v podjetju vsak po tretjino lastništva, Marcel Dover je tudi direktor.
Eva Esih, soustanoviteljica Psy Byte, 29 let

Eva Esih je soustanoviteljica (skupaj z Urhom Kovačičem, nad 30) in polovična lastnica podjetja Psy Byte, ki se ukvarja z digitalnimi kadrovskimi rešitvami. Pod blagovno znamko Psybit so razvili orodji rekruter in jobbit, s katerima podjetja lahko hitreje in ceneje pripravijo celotno zaposlitveno kampanjo na družbenih omrežjih. V podjetju so doslej izvedli več sto zaposlitvenih kampanj za več kot 250 podjetij. Prisotni so na 11 evropskih trgih. Naročniki so predvsem iz panog, kjer je pomanjkanje kadra najizrazitejše: proizvodnja, logistika, turizem, gradbeništvo in nekatere storitvene dejavnosti. Največ naročnikov imajo v Sloveniji, več kot polovico, sledijo Hrvaška s petinskim deležem ter Avstrija in Nemčija.
V podjetju so letos razvili še orodje jobbit AI, pametnega asistenta za iskanje kadrov prek družbenih omrežij. Platforma podjetjem omogoča, da v zelo kratkem času ustvarijo digitalno zaposlitveno kampanjo in z njo dosežejo več primernih kandidatov.
Lani je majhna ekipa ustvarila 290 tisoč evrov prihodkov in 35 tisoč evrov dobička. Letos ciljajo na več kot milijon prihodkov; v prvih šestih mesecih letos so ustvarili približno 460 tisoč evrov prodaje. Leta 2021, ko je bilo podjetje tudi ustanovljeno, so prejeli priznanje Social Impact Award in leto pozneje podporo v višini 54.000 evrov Slovenskega podjetniškega sklada.
Aljoša Marković, lastnik podjetja Etno restavracije, 29 let

Aljoša Marković se je po magisteriju iz financ na univerzi Cambridge vrnil v Maribor in pri 26 letih prevzel družinski gostinski posel, ki so ga v 90. letih prejšnjega stoletja s picerijo zagnali starši, ko so leta 1992 iz BiH prišli v Maribor. Nato so v mestu odprli še Okrepčevalnico Sarajevo.
Ko je Aljoša Marković leta 2020 prevzel družinsko gostinsko dejavnost, je ta beležila dober milijon prodajnih prihodkov in zaposlovala okoli 20 ljudi. V dobrih štirih letih jo je pomembno nadgradil. Med drugim so leta 2021 odprli restavracijo v Kopru in dve leti pozneje v Ljubljani ter mariborsko Okrepčevalnico Sarajevo preoblikovali v restavracijo. Tako danes verigo sestavljajo štiri restavracije, v načrtu imajo še nove. Postavili so tudi novo centralno proizvodnjo, ki vključuje pekarno, mesnico, kuhinjo in pripravljalnico zelenjave.
Marković posel pelje prek podjetja Etno restavracije, v katerem je prek Etno investicij stoodstotni lastnik in direktor. Prihodke vsako leto povečuje z visokimi rastmi. Lani je blizu okoli 80 zaposlenih in še približno 20 študentov ustvarilo 7,5 milijona evrov prihodkov in 1,2 milijona evrov čistega dobička. Marković kulinarično ponudbo balkanskih specialitet pripravlja pretežno po maminih recepturah in jo umešča v sodobni kontekst.
David Dravinec, soustanovitelj Juicefasta, 25 let

David Dravinec je, skupaj z bratom Markom Ivankovićem Dravincem (nad 30), soustanovitelj slovensko-hrvaškega start upa Juicefast. Podjetje ima sedež v Brežicah, poslovne operacije pa vodi iz Hrvaške, kjer imajo tudi hčerinsko podjetje Detox Garden.
Juicefast sadje in zelenjavo z visokohidrostatičnim tlakom (HPP) spreminja v stoodstotno naravne, hladno stisnjene sokove in zdrave obroke. Gre za metodo, ki za razliko od klasične pasterizacije v največji možni meri ohrani hranilnost in okus. Na krilih vse večjega poudarka zdravemu življenju tri leta staro podjetje hitro raste. Ekipa Juicefasta, ki šteje okoli 20 ljudi, je lani ustvarila malenkost manj kot štiri milijone evrov čistih prihodkov od prodaje, še okoli 600 tisoč evrov prihodkov je zabeležilo podjetje Detox Garden. Tudi letos bodo zrasli, saj so v dobrega pol leta skupaj zabeležili okoli štiri milijone evrov prodaje.
V Juicefast je že na začetku pol milijona evrov vložil hrvaški sklad Feelsgood. Skupaj so doslej zbrali 2,2 milijona evrov tveganega kapitala.
V podjetju ima David Dravinec največji, 34-odstotni lastniški delež. Skupaj imata brata, po materi Slovenca, večinsko lastništvo in sta tudi direktorja tega start upa.
